Öl med Niklas

Fick tillfälle att dricka öl tillsammans med min vän/kollega Niklas, och det var några godbitar vi hade rotat fram!

  • Hair of the Dog Fred, En öl jag sett fram emot att dricka sen jag köpte den i Danmark för en massa månader sen. Riktigt härlig smak av karamell, precis som jag vill ha mina barley wines! 9/10
  • Djævlebryg Gudeløs, Söt, fyllig och mumsig rostad smak. Blev osäker på betyget och satte 8/9 men nu i efterhand måste jag tyvärr ge den det lägre betyget, konkurrensen blev för hård 😉 8+/10
  • Port Brewing Older Viscosity, Andra gången jag dricker Older, och visst är den lika god nu! Mumma
  • Southern Tier Jah-va, Fjärde ölen i Blackwater Series som jag och Niklas testar tillsammans, och den är minst lika god som Mokah eller Choklat. En riktigt stabil och smakrik öl! 9+/10
  • Southern Tier Creme Brulee Stout, och den femte och sista dräptes också. Creme Brulee är väldigt speciell, och om man inte gillar överdos av karamelliserat socker borde man undvika denna. Av de fem Blackwater-ölen är det denna som sticker ut mest. Nu råkar det vara så att jag är väldigt förtjust i just Creme Brulee, så det blir 9/10 även här.

Som en liten sammanfattning av Blackwater series kan jag ju säga att alla fem (Oat, Mokah, Choklat, Javah och Creme Brulee) har fått samma betyg: 9/10. Riktigt goda, var och en på sitt eget sätt.

Öl 2010-02-13

Öl 2010-02-13

Published in: on februari 14, 2010 at 12:42 e m  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://stouter.wordpress.com/2010/02/14/ol-med-niklas/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Which was both of those interesting also as insightful! Thank you for sharing your ideas with us.

  2. Hej,

    Försöker förgäves få tag i Southern Tier Creme Brulee Stout men lyckas inge vidare. Tips på vart den går att köpa? Drack den i New York men lyckas inte få in den via privatimport på Systembolaget.

    Tack!


Lämna en kommentar